сряда, 22 юни 2016 г.

5 черти на характера, които търся в главния герой.

 Всеки търси нещо в героите за които чете. Нещо, което да го свърже с тях самите, със същността им. Защото именно героят прави книгата вълнуваща. Именно героят прави историята така пленяваща. И само героят може да накара читателя да се влюби в нея, докато я чете. 
Ние гледаме през очите на други герои. А да ги обикнем е малко сложно, тъй като ние имаме изградена представа какви трябва да бъдат те. Е, поне при мен е така (макар да съм сигурна, че при вас също). Без значение дали става дума за криминална книга или фентъзи роман. 

 Това са моите 5 НАЙ-важни черти на характера, които търся във всеки литературен герой, за когото чета.  
Надявам се да ви хареса и да се забавлявате!
~Приятно четене~
 
Доброта
Нека сме честни - всеки търси това в своя герой, малко или много. Всеки иска неговият герой да притежава добро сърце, макар целенасочено да го прикрива понякога. Не познавам читател, който да желае той да бъде озлобен или пък непоправимо зъл, без капчица доброта, течаща във вените му. Не, това е черта, която неуморимо търсим и именно тя ни кара да обикнем героите. Поне при мен е така.

Смелост
 Аххх, това прави всеки герой неустоим за мен. Тя е главен виновник за това книгата да бъде така напрегната и неочаквана на моменти. Заради нея главните герои се хвърлят в битки, макар те самите да осъзнават, че нямат шанс да победят, но опитът е по-важен от успеха! (Запомнете го!). И точно заради нея обикваме определени персонажи и определени книги. Аз поне, заради тази черта обикнах и фентъзи литературата ♥

Жертвоготовност
Това е черта на характера, която никога няма да спра да търся в героите (дори и в хората). Това е смелостта да захвърлиш предразсъдъците и егоизма си и да пожертваш себе си, заради човека, когото обичащ. Понякога дори за хора, които най-малко си очаквал. Благодарение на тази черта са се зародили едни от най-добрите любовни истории и най-напрегнатите фентъзи романи или по-точно - едни от любимите ми книги! (Тук винаги се сещам за Хари Потър ♥)

 ♥
Емоционалност
Може би тук думата не е най-подходящата, но не се досетих за друга, която да може да изрази тази част на характера на литературния герой. А именно - смелостта да се влюби, но и да признае пред себе си чувствата, които изпитва.
Независимо дали говорим за любов или за най-обикновено чувство на щастие, това е нещо което смело казвам, че търся в героите от книгите. Искрено харесвам литературни персонажи, които не се страхуват да изпитват чувства, така както не се страхуват да се бият срещу армия от стотици жадни за кръв вампири или смело скачат от сгради с мотор, без до последно да бъдат сигурни, че той лети. Това е задължителна черта
на любимите ми персонажи, защото именно тя ги прави толкова истински, толкова реални и толкова... хора!

Чувство за хумор (или силата да използват сарказъм)
Определено! Това просто ми е слабост особено когато е при мъжките персонажи (Например Джейс от "Реликвите на смъртните" ♥ Точно заради своите хапливи фрази и неспирни закачливи коментари към Клеъри, той се превърна в един от любимите ми литературни герои и зае специално място в сърцето ми!) Именно тази черта е причина книгата да бъде толкова забавна и приятна, толкова реална, разсмивайки читателя и правейки някои ситуации още по-интересни и напрегнати, карайки ме да забия глава в страниците и шеметно да прочитам всеки нов ред.
 
Предизвиквам ви! Дали ще го споделите в коментарите или ще напишете свой собствен пост, няма значение - споделете какво търсите Вие в своя главен герой ♥ Кой знае, може пък и Вие да се изненадате :)

6 коментара:

  1. Стана ми любопитно дали ти се е случвало да харесаш герой, който не притежава тези качества. Или поне не всичките?
    И не мога да се сдържа да не коментирам, но честно казано си мечтая за герой, който не притежава доброта(мисля, че го намерих ама май ще се окаже, че все пак има Добро в него). Да е зъл и арогантен, да мисли само за себе си и изгодите си и накрая да победи добрите герои. Но едва ли някога ще прочета подобно нещо. Сад;(
    Продължавай с хубавите постове:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей ^^ мисля че да, но напоследък попадам все повече на такива герои ❤ затова и толкова много ги харесвам ❤ всъщност наистина ще е интересно да прочета нещо такова ❤
      Благодаря ти ^^

      Изтриване
    2. На мен пък много ми допадат героините да са по-самоуверени и да имат по силен характер и да са някакви нахакани (образци за мен са Роуз от "Vampire Academy" и Софи от "Хекс Хол " ). А момчета ги харесвам много саркастични и забавни ,леко мрачни,арогантни и закачливи в началото ,накратко "bad boys" (например като Джейс ,Ейдриан Ивашков ������ от "Vampire Academy ",Гидиън от "Рубиненочервено" и Уорън от поредицата на Тахере Мафи )

      Изтриване
    3. Страхотно ! Благодаря за коментара и искрено се радвам, че го споделяш тук ❤ Относносамоувереността - Ооо, аз също, особено когато става въпрос за мъжки персонаж ❤

      Изтриване
  2. Точно такъв е любимият ми герой от най-любимата ми поредица....

    ОтговорИзтриване