вторник, 25 октомври 2016 г.

The Pastry Book Tag

 Искрени благодарности на Кая Димитрова за тага, който определено успя да ме накара за пореден път да се замисля над книгите в библиотеката ми. Аз от своя страна отбележа Павлина, Памела и Илияна, които също да направят този така сладък таг и чиито отговори нямам търпение да прочета.

1.Кроасан: Книга или поредица, която всички(включително и ти) обичат.
Ще заложа на класиката и ще спомена "Реликвите на смъртните", защото именно благодарение на нея успях истински да усетя магията на фентъзи жанра.

2.Френски макарон: Книга, която се е оказала предизвикателство, но си е струвало.
Има книги, които чета за 2-3 дни, но има и такива, които нося със себе си в продължение на седмица. Такава бе например "Фенка" от Рейнбоу Роуъл. Наистина се влюбих в историята, но в началото ми беше адски трудно да свикна със стила на писане на авторката и дори бях оставяла книгата на няколко пъти.

3.Волован: Книга, която мислеше, че ще е страхотна, но ти е паднала в очите.
Не мисля, че паднала в очите е точната дума (в случая израз), по-скоро очаквах малко повече от "Гондолата на времето". Книгата неоспоримо е прекрасна и има своя чар, но не липсваха и моментите, в които всичките описания ми идваха малко в повече и нетърпеливо четях само за да стигна до някакво, каквото и да е действие, влияещо върху развръзката. 

4.Бутерка с шоколад: Книга, за която си мислеше, че ще е едно, а се е оказала съвсем друго.
Изключително често се случва очакванията ми за дадена книга сериозно да се разминават с реалността. И "Ангелско нашествие" от Сюзан Ий е точният пример за това. Истината е, че очаквах една лека и все пак вълнуваща антиупопия, а всъщност се оказа далеч по обсебваща, наситена с неочаквани обрати книга, която ме спечели още от самото си начало.

5.Еклер: Книга или поредица, която не получава достатъчно внимание.
Тук още веднага се сещам за последно прочетената "Graffiti Moon", която е не просто прекрасна, а поразително възхитителна. За съжаление обаче книгата не може да се похвали с голямо читателско внимание, а повярвайте ми - тя заслужава дори повече.

6.Крокембуш: Книга или поредица, която е доста сложна.
За мен това определено е поредицата "Алена кралица", която освен, че е една от най-любимите ми антиутопии, е доста сложна като сюжетна линия и изисква далеч по-голяма отдаденост към историята от повечето поредици, с които съм се срещала досега. 

7.Наполеон: Филм или сериал базиран на книга, които харесваш повече от самата книга.
Преди известно време направих опит да прочета трилогията "Лабиринтът", но за съжаление не успях да вникна в историята и досега книгата стоя непрочетена на рафта. Но филма от друга страна е повече от невероятен и поне за мен е една фантастична интерпретация на историята.
  
8.Коломпех: Книга или поредица, чието действие се развива в различна от твоята страна.
Хммм, мисля че всяка една от книгите в библиотеката ми приспада към тази категория, но като заклет почитател на арабските истории ще спомена "Гневът и зората", за която просто нямам думи. Единственото, което съм способна да споделя за нея е прочетете я!

9.Парено тесто: Храна от книга или поредица, която би искал/а да опиташ.
Бих направила всичко, за да мога поне веднъж да опитам някои от десертите от книгите за "Хари Потър" - тиквения пай, шоколадовите жаби или дори всякаквовкусовите бобчета на Бърти Бот. За съжаление обаче съм заклещена в реалността и Хогуортс е просто една недостижима мечта.

2 коментара:

  1. Не знам за другите читатели, но на мен ми се дояде :D Много хубав, ароматен, хрупкав и апетитен пост :) !

    ОтговорИзтриване