четвъртък, 7 юли 2016 г.

За лятното четене

Всеки читател очаква лятото с огромно нетърпение. Особено ние, които все още сме ученици и за нас лятната ваканция е времето, в което спокойно можем да се насладим на една книга. Без да бързаме, без да се притесняваме, че не сме довършили някое домашно и т.н. 
Но всяко лято при мен настъпва един пълен, непоправим хаос! Буквално! Книги, книги и още книги. Навсякъде. И нямам представа от къде да започна и дали изобщо някого ще свърша. Лятото е може би любимият ми сезон, но с идването му губя всякаква ориентация щом става дума за книги. През останалата част от година пиша планове за това какво искам да прочета, но .. винаги нещо се обърква.
Но не и тази година. Защото имам план. И днес ще ви го споделя, с което се надявам да ви помогна и вие да подредите своите книжни приоритети.

1) Изготвям си Reading List ♥
Това е едно от любимите ми занимания. В него записвам всяка книга, която искрено искам да прочета и съм сигурна, че ще харесам. Този списък е може би най-лесният начин да се справите с все нарастващия ви куп с книги.
Това лято избрах по-малко книги, тъй като смятам да си оставя малко време, ако случайно скоро излезе някое интересно заглавие. Пък и имам и няколко четива, които са ми за училище, а тях задължително ще трябва да прочета.
Ето и нещо допълнително: за да бъде по-интересно, декорирайте своя Reading List! Добавете снимки и цитати, стикери и каквото още поискате. Направете го красив. Така всеки път когато го прогледнете, ще изпитвате нужда отново да четете. Това е и много добър начин да излезете от "книжната кома", както я наричам аз (когато губите желание да четете и сякаш забравяте за магията на книгите). Опитайте! Забавно и приятно е! Но, послушайте ме, не се увличайте. Мислете рационално и си направете ясната преценка, колко книги наистина можете да прочетете. И си оставете малко място, ако в последствие решите да добавите и още някоя. Не забравяйте: Това не е състезание! Четенето не е надпревара! Няма смисъл да трупате бройка, вместо наистина да вникнете в една книга!

2) Подбирам книгоразделителите ♥
Обожавам да си купувам нови книгоразделители. Особено когато пътувам в други градове и страни. Но още повече обичам да си ги правя сама. Например онзи, който съм показала на снимката. Той ми е един от любимите. И може би един от наx-лесно направените.
За него ще са ви необходими само снимка (аз лично избрах совата на Хари Потър, кацнала върху куп от книги), картонче, перфоратор и дантелена панделка. Аз използвах принтирана снимка върху по-дебела хартия, затова не се нуждаех от картон. Но ако не разполагате с такава, винаги можете да използвате ножица и лепило и да залепите снимката върху картончето. След това пробивате дупка с перфоратора и връзвате панделката. Толкова просто, а се получава толкова красиво. Така правя четенето още по-интересно за мен самата и внасям по малко от себе си във всяка книга, която започна.
Ако желаете можете да потърсите и още идеи в интернет. (Всъщност си мисля скоро да напиша такъв пост. Какво мислите? Ще ви бъде ли интересно да ви покажа някои по-интересни идеи за книгоразделители?)

3) Подреждам книгите, които искам да прочета, близо до бюрото или леглото ми ♥
Така винаги знам коя книга следва и коя ще прочета, след като завърша онази, с която съм се захванала. Пък и имам представа до къде съм стигнала с моята книжна купчина. Която между другото.. е огромна!
Така също не се изкушавам (толкова много ;дд) да си купувам нови книги, тъй като знам, че имам толкова непрочетени вкъщи. Опитайте, така никога няма да загубите представа за напредъка си с четенето.

Това бяха моите 3 важни правила, които си изградих това лято. Наистина се надявам да съм ви помогнала и да съм ви била полезна. Ще се радвам да споделите мнението си за поста по-долу в коментарите и да ми отговорите на въпроса: "Искате ли скоро да напиша пост за ръчната направа на книгоразделители?" 
И не забравяйте да се наслаждавате на книгите, не само да ги прочитате!
~ Приятен ден ~

11 коментара:

  1. Е първо трябва да започнеш със задължителните книги, които ви е дала учителката (въпреки че повечето са мнооого скучни :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прав си, но имам тооолкова много книги, които искам да прочета.. ♥ Имам чувството, че за книгите за училище изобщо няма и да ми остане време.

      Изтриване
    2. Сладко блогче, ще го поглеждам.

      Правило номер 3 си го следвам и аз, макар че често се увличам и купувам (или заемам) книги, които изпреварват старите, тъй де, пререждат се в опашката, ама какво да се прави? :)

      Впрочем, надявам се да не си 10 клас и да ти се налага да четеш скучните неща.

      Изтриване
    3. Благодаря ти ^^
      Всъщност съм за 10 клас :/ но книгите не са скучни тази година :) даже напротив - трябва да прочета "Декамерон", "Дон Кихот" и т.н. ❤

      Изтриване
    4. Много се радвам, като видя ученици, които четат не само задължителните неща, но и обичат да търсят и четат още книги и споделят своя опит :) Четенето и научаването на нови неща е най-добре-инвестираното време, което винаги се отплаща-затова продължавай в същия дух!
      Пожелавам ти само успехи и положителни емоции - както в живота, така и в книгите !

      Изтриване
  2. Е, Веско, ти пък нищо не каза. На мен за 10 клас ми бяха най-интересни книгите - "Декамерон", "Граф Монте Кристо", "Дон Кихот", "Бел Ами" ... Това, обаче беше преди няколко години, сега може да са попроменили малко програмата. Факт е и че не всички ми бяха инересни тогава, и определено някои трябва пак да ги прочета :)

    ОтговорИзтриване
  3. Ще се радвам ако направиш отделен пост за книгоиздатели [ДАНО СА ПОНЕ 3-4].И много ми харесва начина ти на писане...толкова е лек и нежен!Супер си!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ооо, благодаря ти ❤ Наистина смятам скоро да кача такъв пост ! ^^ благодаря отново ^^

      Изтриване
  4. Аз също си купувам разделители ако пътувам някъде , въпреки че често ползвам само един (и то не е разделител точно ) хартиен денар :3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Страхотно ! В това няма нищо лошо :) Аз ги използвам защото са красиви и се надявам, ако скоро напиша пост за ръчната им направа, да ти помогна да се сдобиеш с някой нов и то направен от теб ♥

      Изтриване