понеделник, 2 януари 2017 г.

TOP 5 любими книги за 2016

Започвам новата година, припомняйки си някои незабравими заглавия от изминалата 2016, които неслучайно завладяха сърцето ми. През тази вече отминала година успях да се запозная не само с много нови жанрове, но и автори, с някои от които с нетърпение очаквам отново да се срещна. И, повярвайте ми, подборът на само 5 любими книги не бе никак лесна задача, но искрено се надявам резултатът да ви хареса. И ако все още се колебаете дали и вие да дадете шанс на която и да е от изброените, направете го. Защото определено няма да съжалявате! Е, честита Нова Година и приятно четене!

1) "Ясновидците" от Либа Брей
Нямам обяснение защо толкова дълго бях отлагала книгата, нито защо я започнах, обхваната от куп предразсъдъци, но съм изключително щастлива от факта, че въпреки съмненията си, не само я прочетох, но и се влюбих в нея. Не бих могла да определя какво най-силно ме впечатли: приказната корица, повече от вълнуващия стил на писане на авторката, прекрасно изградените персонажи или пък така интригуващата сюжетна линия, която завладя съзнанието ми още в първия момент щом навлязох в брилянтно изградения свят на "Ясновидците". А тайнствеността, таяща се около дарбата на всеки един от героите и прецеждащата се измежду страниците атмосфера на Ню Йорк, бяха причината книгата дълго да тежи в ръцете ми дори в късните часове на нощта.

2) "Ангелско нашествие" от Сюзан Ий
Прочетох книгата преди месеци, но чувствата ми към нея не са стихнали нито за миг, а точно обратното. След като успях да се запозная и с втората част, нетърпението ми най-сетне да узная какво ще се случи с така любимите ми Пенрин и Рафи е по-силно от всякога. Останах поразена от този нов свят на разруха, с който авторката ни среща и същевременно очарована от лекотата, с която тя му вдъхва живот. А всичко това, съчетано с увлекателния ѝ стил на писане, силните персонажи, които няма начин да не обикнете, и наситените с динамика глави са само част от причините да препоръчвам книгата на всеки почитател на антиутопиите. Защото всяка страница бе ново приключение и за мен бе огромно удоволствие да проследя всяко едно от тях.

3) "Гневът и зората" от Рене Ахдие
Толкова пъти съм попадала на цитати и снимки на книгата, че още в първия момент щом я зърнах в библиотеката, знаех, че 1) това ще бъде книга, която задължително ще прочета и 2) в която безвъзвратно ще се влюбя. И не сгреших с нито едно от двете. Книгата е удивителна, не само защото се изгражда върху оригиналния сюжет от "1001 нощ", но и защото авторката е съумяла същевременно да съчетае с това и една напълно различна, магична история, чието съвършенство дълго ще властва в съзнанието ми. Пленително красива и същевременно неописуемо затрогваща, "Гневът и зората" неслучайно попада в моя TOP 5, не само за изминалата година, но и за всяка преди нея!

4) "Създадена от дим и кост" от Лейни Тейлър
Мненията относно поредицата тук са все различни, но аз лично останах възхитена от великолепието на историята, така умело създадена от Лейни Тейлър. И тук авторката бе наблегнала на неочакваните обрати, които неведнъж ме принуждаваха да затая дъх. Героите, те представляваха най-прекрасната част от книгата и именно те бяха действащия фактор, заради който обикнах този нов, обитаван от митични същества свят. А когато осъзнах, че в историята са намесени и ангели, копнежът ми да се докосна до цялата поредица бе неизбежен. Смайващо опияняваща, историята на Кару и Акива ми припомни защо толкова често посягам към фентъзи литературата.

5) "Всичко, всичко" от Никола Юн
Макар и заклета почитателка на фентъзи жанра и антиутопиите, винаги успявам да оставя и малко време за така любимите ми любовни романи, които да ме дарят с уюта и топлината, на които само те са способни. И "Всичко, всичко" е именно такава. Макар на пръв поглед животът на младата Маделин да изглежда обречен, авторката има много по-големи планове за нея, от това да бъде заключена между четири стени. А началото на едно неочаквано приключение и разпалването на още по-неочаквани чувства са само част от тях. На пръв поглед клиширана, книгата се оказа една безмерно красива, прекрасно написана история за живота във всичките му отенъци. Но най-вече, това е книга за рисковете и жертвите, които бихме поели в името на първата ни истинска любов.
Ревю

А сега искам да пожелая на вас и на себе си една страхотна година, изпълнена с щастие, късмет и много много книги! И нека всяка ваша мечта се превърне в реалност! 

2 коментара: