събота, 28 януари 2017 г.

TOP 5 най-очаквани заглавия за 2017

Нова година, нови книги, нали така? Годината все още отброяваше първите си дни, а издателствата започнаха да ни заливат с новини за нови заглавия, които да оглавят книжния пазар през 2017. И тъй като TOP 5 са любимите ми публикации, си помислих защо пък да не направя и една такава, макар и малко късно, която набързо да обобщи кои са най-дългоочакваните от мен предстоящи заглавия. 
Е, надявам се да ви хареса и за мен ще бъде удоволствие да прочета кои са книгите, които вие очаквате да прочетете през 2017!

"Lair of dreams" от Либа Брей
  Не за първи път, а по-скоро за пореден споменавам за книгата "Ясновидците", чиито сюжет чисто и просто открадна сърцето ми и която препоръчвам на всеки един запален читател на фентъзи литературата. А сега на пазара се задава и нейното, надявам се, дори по-бляскаво продължение, което да запълни празнината, оставена след края на първата книга и още веднъж да ме накара да се прекланям пред творчеството на авторката.  Останах поразена от развитието на събитията в "Ясновидците", но Либа Брей несъмнено има далеч по-големи планове за съдбите на главните герои, а след финала ми стана ясно, че има и още много тайни, които очакват да бъдат разплетени. И това са само част от причините да тръпна от нетърпение за "Lair of dreams".
"Carve the mark" от Вероника Рот
  Всеки е запознат със световната слава на брилянтната трилогия "Дивергенти" от Вероника Рот. И още в първия момент щом зърнах корицата на "Carve the mark", знаех, че това ще бъде едно от задължителните ми четива за годината. Сюжетът звучи неописуемо вълнуващ, а имайки предвид впечатляващия стил на писане на авторката, удивително изградените персонажи, които обсебват съзнанието ти още в самото начало и ненадминатата ѝ дарба да държи читателя под напрежение във всеки един момент, очакванията ми за книгата са огромни. Възлагам всичките си надежди и този път Вероника Рот да успее да ме очарова. Може би съм предубедена, или пък е шесто чувство, но мисля, че ще обикна тази книга!


"Passenger" от Александра Бракен
  Не бих могла да се похваля, че съм прочела нещо от авторката, но анотацията бе достатъчно красноречива, за да се убедя, че "Passenger" неоспоримо влиза в списъка "прочети"! Но прекрасните отзиви в goodreads относно историята и изумителната корица, също изиграха своята важна роля, така че за момента стискам палци книгата да излезе възможно най-скоро и тя да ме впечатли достатъчно, че да прочета и другата поредица от авторката - "Тъмна дарба". За нея също съм чела изключително добри ревюта, но така и не се престраших да я започна. Е, надявам се след "Passenger" това да се промени.
"Еnd of days" от Сюзан Ий
  Какво мога да кажа друго, освен, че обожавам тази поредица. Обожавам всяка една малка подробност от нея, от сюжета, героите, бруталните сцени, неочакваните обрати, сърцераздирателните моменти, всичко! А щом научих новината за предстоящото излизане на последното издание от трилогията най-сетне и на българския книжен пазар, бях повече от убедена, че книгата несъмнено ще попълни и без това дългия ми списък с книги, до които да се докосна през 2017 година. Ах, най-сетне ще разбера какво ще се случи с така любимите ми Пенрин и Рафи! Дали ще спасят Пейдж? Дали ще спасят света? И дали ще се влюбят един в друг? За съжаление обаче ще трябва още дълго да почакам, за да узная отговорите на всички тези въпроси..
"Fantastic beast and where to wind them" от Дж. К. Роулинг
  А тук обясненията са излишни. Все пак става дума за книга, написана на Дж. К. Роулинг, а това е достатъчна предпоставка да очаквам това книжно съкровище с неописуеми нетърпение.  Копнея най-сетне да се запозная с поредните блестящи герои и магични сцени, които карат читателя да затаи дъх. След Хари Потър всичко това адски много ми липсваше и искрено вярвам, че именно "Fantastic beast and where to wind them" може да ме дари с необходимата ми доза вълшебство. Зная, че книгата излезе много преди филма в останалите страни, но за съжаление при нас е точно обратното. Надявам се обаче фактът, че вече гледах филмовата продукция по никакъв начин да не повлияе на цялото ми удоволствие от нейния книжен предшественик. Все пак всеки читател знае, че книгата е далеч по-добра от филма, а щом успях да се влюбя в него, не зная какво да очаквам от самата книга.

2 коментара:

  1. Много хубав пост , който ми напомни кои заглавия се очакват скоро и списъкът ми за четене се увеличи с още няколко бройки :Д

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много познато! Имам чувството, че всеки пък щом отворя някоя социална мрежа към TBR листа ми автоматично се добавят поне 5 нови заглавия.. ;дд

      Изтриване